Bir IT uzmanı; sistemleri, çözümleri, ek geliştirmeleri, analitik yapıları çok iyi bilir. Şirketinin neye, ne kadar ihtiyaç duyduğunu analiz eder ve bu ihtiyacı karşılamak için optimum çözümleri başarıyla seçer. Ama yaptığı işi anlatması gerektiğinde, genellikle sorun yaşar. “Biliyorum ama anlatamıyorum” cümlesi sanki IT uzmanlarının derdini anlatmak için üretilmiştir.
Üst yönetim başta olmak üzere, IT dışındaki kadroların asıl ilgi alanı ise, yapılan işlerin şirkete yansımasını görmektir. Dolayısıyla, bu kadrolara yapılan rapor ve sunumlarda asıl olan, süreç değil, sonuç odaklı içeriktir. İçeriği etkili görselleştirme yöntemleriyle sunmak da ayrı bir beceri gerektirir. IT ekiplerine ve yöneticilerine bu beceriyi kazandırmak üzere evrensel standartlar oluşturan bir kuruluş var: International Business Communication Standards (IBCS).
Dünya çapında kabul gören IBCS, İş Analitiği gibi kritik ve bir o kadar da özenli çalışma gerektiren bir alanda ihtiyaç duyduğumuz standartları getiriyor. Birçok büyük organizasyon, raporlamalarını, International Business Communication Standards-IBCS®’in SUCCESS formülüyle standartlaştırıyor.
SAY (SÖYLE): Bir mesaj ilet
UNIFY (BİRLEŞTİR): Gösterim standartları uygula
CONDENSE (SIKIŞTIR): Bilgi yoğunluğunu artır
CHECK (KONTROL): Görsel bütünlük sağla
EXPRESS (İFADE ET): Doğru görselleştirme seç
SIMPLIFY (BASİTLEŞTİR): Karışıklığı önle
STRUCTURE (YAPILANDIR): İçeriği organize et
IBCS, sektöre bu standartları kazandırmanın yanı sıra, standartların uygulanması ve etkili iletişimi konusunda eğitimler de veriyor.
Raporlama ve sunumlarda uluslararası standartlar
IBCS’in hazırladığı IBCS® WITH SUCCESS semineri, raporlama ve sunum standardizasyonu açısından uluslararası geçerliliğe sahip bir sertifikasyon sunuyor. Bu sertifikasyonun ana hedefi, daha etkili (yazılı) raporlar ve (sözlü) sunumlar için evrensel tasarım standartları sunmak olarak tanımlanıyor.
IBCS WITH SUCCESS seminerlerinde özellikle üç konuda gelişme kaydedilmesine odaklanılıyor:
Kalite: İyileştirilmiş raporlama kalitesi standartları, anlaşılması çok daha kolay olan, daha açık bilgiler sunan ve sonuçta da daha iyi kararlara neden olan raporlar ve sunumlar anlamına geliyor.
Tepki süresi: Tepki sürelerinin kısaltılması genel karar alma sürecine değer katıyor. Yeni raporlar ve sunumların teslim süresi kısalıyor, iş analistleri ise sorulara daha hızlı yanıt verebiliyor.
Maliyet: Standartlaştırılmış ve yeniden kullanılabilir rapor şablonları, analistler ve yöneticiler için zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.